+38 050 750 99 33

 

10:00 - 22:00

Години роботи Пн-Пт

+38 050 750 99 33

 

Замовити дзвінок
укр

+38 050 750 99 33

 

Введення в експлуатацію багатоквартирних будинків (прийняття об'єкта в експлуатацію СС2, СС3))




Отримати консультацію експерта 

Замовити

Багатоквартирний будинок готовий до використання в житлових цілях тільки, якщо юридично ввести його в експлуатацію. Для цього знадобиться зібрати необхідні документи і відправити їх до контролюючих інспекцій. Щойно заявку буде розглянуто, видається відповідний сертифікат про прийняття об'єкта в експлуатацію

Після цього власники квартир у будинку можуть переходити до оформлення права власності на них.

Особливості процедури введення

Просто отримати дозвіл на будівництво та якісно його завершити недостатньо. Спочатку потрібно оформити введення багатоквартирного будинку в експлуатацію, щоб власники окремих квартир могли оформити право власності на них. Без цього використовувати будинок у житлових цілях заборонено законом.

Юридично ця процедура передбачає отримання 2 важливих документів: 

  • Акт про введення об'єкта в експлуатацію. Це обов'язковий документ, що підтверджує готовність багатоквартирного будинку до використання в житлових цілях. 
  • Сертифікат про прийняття об'єкта в експлуатацію. Документ від контролюючих органів, що підтверджує початок експлуатації будинку. 

Кожен із зазначених документів має обов'язковий статус. Далі детально розповімо як проходить введення в експлуатацію багатоквартирного будинку.

Етапи введення в експлуатацію багатоповерхового будинку

Оформлення багатоквартирного житлового будинку складається з декількох етапів:

  1. Отримання дозволу на будівництво СС2, СС3. На цьому етапі також реєструється дозвіл про проведення на земельній ділянці необхідних будівельних робіт.
  2. Введення багатоквартирного будинку в експлуатацію. Це можливо тільки, якщо отримано дозвільні документи і закінчено всі будівельні роботи. 
  3. Отримання акта введення об'єкта в експлуатацію. Документ разом із заявою подається в ДАБІ.
  4. Виїзд інспектора на завершений об'єкт для перевірки наявності виконавчої документації та відповідності проєктній. Якщо прийнято рішення про введення багатоповерхового будинку в експлуатацію, видається відповідний сертифікат. 

Це короткий опис усіх етапів, які потрібно пройти. На кожному з них потрібна відповідна документація.

Що таке клас відповідальності багатоквартирного будинку?

Клас відповідальності - це потенційний рівень небезпеки для життя і здоров'я людей, а також опис матеріальних збитків і соціальних втрат. У законі "Про регулювання містобудівної діяльності" суворо виділено 3 класи відповідальності новобудови: 

  • СС1. Новобудови з мінімальними наслідками. Найчастіше, це багатоквартирні будинки висотою до 4-го поверху включно. 
  • СС2. Житлові будинки та будівлі з наслідками середнього рівня. До цього класу належать будинки вище 4-х поверхів.
  • СС3.  Будинки та будівлі із серйозними наслідками. Наприклад, повноцінні житлові комплекси, торгово-розважальні центри, а також усі будівлі висотою від 100 метрів. 

Для кожного багатоквартирного будинку клас відповідальності визначається окремо.

Правильно визначений клас впливає на такі параметри:

  • оформлення необхідних дозволів;
  • пакет документації;
  • будівельні норми контролю;
  • введення об'єкта в експлуатацію.

Зупинимося на останньому параметрі детальніше. Якщо клас відповідальності не відповідатиме реальному, це може створити проблеми на етапі введення об'єкта в експлуатацію. Відповідно не вдасться отримати необхідні сертифікати та акти. Якщо звернутися до досвідчених і компетентних фахівців, цьому вдасться запобігти.

Пакет необхідних документів для введення в експлуатацію нерухомості з класом СС2, СС3

Щоб спростити введення багатоквартирного будинку в експлуатацію, важливо заздалегідь зібрати необхідні документи. У цей пакет входять як установча, так і виконавча документація. Додатково потрібен технічний паспорт об'єкта і право власності на земельну ділянку, використану під час будівництва.

Під час підготовки необхідної документації також важливо не забути про дозвіл на початок будівельних робіт. Щойно будівництво завершено, додається ще один обов'язковий документ - акт про готовність об'єкта до експлуатації.  

Розглянемо і те, скільки коштує ввести багатоквартирний будинок в експлуатацію. Підсумкова ціна на цю послугу залежить від кількох чинників: чи зібрано всю необхідну документацію, чи дотримано норм будівництва, де розташований об'єкт будівництва, яка його площа, поверховість і до якого класу наслідків належить.  

Нерідко введення в експлуатацію багатоквартирного будинку закінчується відмовою на етапі отримання акта про введення або сертифіката. Щоб уникнути таких ситуацій, ви можете звернутися до фахівців ZEMEXPERT.  

Наші юристи допоможуть Вам ввести багатоквартирний будинок в експлуатацію під ключ у Харкові з гарантією результату!


Коментарі
Додати коментар
* Поля обов'язкові для заповнення


До цієї сторінки немає коментарів

Поширені запитання

Чи обов'язково оформляти введення багатоквартирного будинку в експлуатацію?

Так, це обов'язкова процедура. Якщо нею знехтувати, використовувати багатоквартирний будинок у житлових цілях не можна буде. Відповідно, власники квартир не зможуть оформити право власності на них.

Які документи потрібні для введення в експлуатацію багатоквартирного будинку?

Юридично введення багатоквартирного будинку в експлуатацію вимагає цілий пакет документів. До нього входить і право власності на земельну ділянку, і дозвіл на будівельні роботи, акт про готовність об'єкта, установчі документи.

Скільки триває введення багатоквартирного будинку в експлуатацію?

Точні терміни цієї процедури назвати складно, оскільки вона проводиться в кілька етапів. Наприклад, тільки отримання дозволу на будівництво багатоквартирного будинку може зайняти від 10 днів до 1 місяця. Тривалість введення в експлуатацію багатоквартирного будинку залежить від того, чи відповідає готовий об'єкт будівельним нормам і чи підготовлено необхідний пакет документів.

Скільки коштує ввести багатоповерховий житловий будинок в експлуатацію?

Підсумкова вартість введення багатоповерхового будинку в експлуатацію розраховується в індивідуальному порядку. Обов'язково враховуються 3 критерії: чи відповідає готовий об'єкт будівельним нормам, де він розташований і чи є всі необхідні документи та дозволи.

Як спростити введення будинку в експлуатацію?

Щоб не витрачати час на підготовку необхідної документації та звернення до відповідних інстанцій, оптимальним рішенням буде скористатися послугами ZEMEXPERT. Фахівці з належним досвідом докладуть усіх зусиль, щоб спростити введення будинку в експлуатацію і в короткі терміни оформити юридично цю процедуру.

Замовити консультацію Залиште номер телефону і ми Вам передзвонимо

МИ ЗНАХОДИМОСЬ ЗА АДРЕСОЮ:

м Харків, пл.Конституції 1, Палац Праці, 8-й під'їзд, 5 поверх, офіс 85-01

скасувати